Jaké byly Vánoce v Anglii?

ledna 02, 2019

Štastný Nový rok vám všem!

Doufám, že jste do roku 2019 vstoupili tou správnou nohou a užili si hned prvních pár dní. Já jsem na posledních pár dní v roce přiletěla za rodinou a kamarády do Čech. Vánoce a vánoční svátky jsem ale strávila v Anglii - se svým přítelem a jeho rodinou.

A jak se vůbec Vánoce v Anglii slaví? Co mi z těch našich, tradičních chybělo nejvíc a co jsem si naopak v Anglii užívala? 


Anglické Vánoce jsou úplně jiné než ty naše- ale stejně jako u nás, neobejdou se bez stromečku. Ten ale bývá ozdobený mnohem dříve než u nás - kolikrát už na začátku prosince! Kromě výzdoby uvnitř domu jsem si také všimla mnohem rozšířenějšího zdobení exteriérů - světýlka na domech, stromech, dekorace na zahradách, sněhuláci na střechách - zkrátka jako z filmu. 

Co mi opravdu chybělo, bylo vánoční cukroví. V Anglii narazíte akorát tak na mince pie či perníčky. A tak jsem neodolala, a pustila se alespoň do svých 2 nejoblíbenějších druhů - lineckého a vanilkových rohlíčků. Klasické české cukroví mělo naštěstí úspěch a zmizelo jako pára nad hrncem. 



V Anglii nečekejte žádný Štědrý večer, bramborový salát, Ježíšek či dárky po večeři. Nejdůležitější je totiž 25. prosinec, tedy Christmas Day. Hned ráno po probuzení najdete pod stromečkem spousty dárků, které si můžete rozbalit! 

Místo klasického řízku s bramborovým salátem, jak to známe my, mě k obědu čekal pečený krocan se vším co k anglickým Vánocům patří - pečené brambory, york pudding, vařená zelenina, pigs in blankets /malé klobásky obalené ve slanině/ a perfektní omáčkou /gravy/

Než jsme se pustili do jídla, rozlomili jsme typické britské "crakery" - malé dárečky zabalené tak, že vypadají jako bonbon  - najdete v nich nějakou malou blbost, vtip /z nichž jsem většinu stejně nepochopila/ a papírovou korunu. 


Zbytek dne jsme strávili sledováním vánočních filmů, posloucháním hudby a popíjením s rodinou a kamarády. Ve stejné náladě se pak nesl Boxing Day (26. prosince), kdy nás čekala další spousta jídla, alkoholu a zábavy!

Ač jsou Vánoce v Anglii úplně odlišné od těch, na které jsem byla přes 20 let zvyklá, užila jsem si je naplno! A to především proto, že jsem byla obklopená super lidmi, které mám ráda. Protože konec konců, o tom Vánoce jsou - strávit je se svými nejbližšími. No, a příští rok vezmu pro změnu Anglii k nám do Čech.

Přeji mnoho úspěchů v nadcházejícím roce,
Adele




Mohlo by se vám líbit

0 komentářů

Subscribe